Cykel, stukning och kisse...

Hej och välkommen tillbaka till min lilla blogg..
Ber väldigt mycket om ursäkt för att jag inte har skrivit på sista tiden, har helt enkelt inte hunnit = slö.....
Nej men det har varit en massa som kommit rullandes förbi och stört..
Har iaf köpt cykel till Lillen nu och han älskar den, men om ni någonsin ser en mamma med en unge på en röd liten trehjuling där mamma går och svär lite bakom så är det jag.
Ungen svänger vänster när man ska till höger och vice versa.
Nej men det var ett toppen köp.
Tyvärr så stukade lillen foten inte så långt efter köpet. han stukade den i tisdags kväll så på onsdagen fick han vara hemma från dagis, vid tre på eftermiddagen så åkte vi till akuten eftersom vi inte var säkra på om det var en stukning eller något värre, vi fick sitta där tills elva på kvällen/natten.
Läkaren vi hade var lite lustig, han bad mig sätta ner lillen på golvet så att han kunde säga var han hade ont, men hallå min son är 2 och han säger inte ens en hel mening till mig.
Min unge stod och skrek på golvet för att det gjorde så ont, han kunde inte ens stödja sig på foten.
Läkaren satt bara och sa att han inte fick komma upp förrän han hade sagt var han hade ont.. Men hallå, snacka om att jag var sur på honom då.
Men efter 30 röntgenbilder och ultraljud så visade det sig att det bara var en stukning, tack och lov.

Och en till nyhet är att jag och sambon ska skaffa katt, en perser. Eller det är väl mest sambon som vill det men jag måste erkänna att jag har blivit lite kär i våran lilla Kitty som kommer hit om ungefär två veckor eller nåt. Vi ska gå och hälsa på uppfödarna på onsdag, vi ser verkligen fram emot det.
Vi stod mellan valet och kvalet om vi skulle ha hund eller katt och kom fram till att vi har nog inte riktigt tid för en hund just nu. Det får bli ett senare projekt.

Nästa helg ska vi äntligen få vara barnlediga, jag och sambon.
Lillens gudmor ska ha honom hela helgen och det finns inte ens ord som kan beskriva hur tacksamma vi är. Vi längtar och längtar.. Tack så mycket gumman, du vet alltid vad man behöver och du ställer alltid upp.

Imorgon ska mormor ha lillen i några timmar, tror hon saknar honom lite. Hon har varit sjuk så mycket på senaste tiden att hon inte hunnit träffa lillen....


Nu ska jag och familjen moffa glass och annat gott så ha det bra tills vi ses och hörs igen =)


Kommentarer
Postat av: anna

haha mm visst svär man en hel del när dom ska lära sej cykla.. men sen svär man inte för dom svänger fel utan för att dom bara drar iväg hehe :)
stackars lilla Wille med foten hoppas den blir bra.. kramar!

2008-04-13 @ 10:18:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0