Doktor?!?

Okej, igår kom jag äntligen till läkaren, har hela tiden fått rådet av dom att vila och ta några alvedon men nu fick jag äntligen komma dit =)
Jag sätter mig i väntrummet i den numera privatägda vårdcentralen och väntar på min tur, i väntrummet sitter en ung tjej med tok blonderat hår, en kille i sina slitna sneakers som var typ 2 meter lång, en utländsk kvinna och hennes tolk och en väldigt söt gammal dam med rulator.
I korridoren precis brevid sprang en liten kille på kanske 1½ med hans mamma i hälarna, det var en vanlig dag på vårdcentralen.... Trodde jag iaf.
När jag sitter där o glor i en gammal veckotidning så hör jag hur det är någon som svär och ropar på en sköterska, det var en läkare så klart. han verkade allt lite lustig, har aldrig hört hur en läkare svär så öppet bland sina patienter. Man förlorar nästan lite av sin respekt i ett sånt läge, för respekt det har jag för läkare...
men iaf, efter ett tag knallar läkaren in i vänt rummet och säger högt o tydligt " jag ber om ursäkt till alla som väntar på att få komma in till mig men jag har grymma förseningar och det kan ni tacka Fredrik Reinfeldt för" och sen travade han iväg och där satt vi alla med ett lustigt flin i fejsen, respekten var tillbaka.......

Efter ett tag fick iaf jag komma in till min läkare, fick inte den lustiga, och han var skräckinjagande.
Först så gör han som alla läkare gör, lyssnar på ens klagosång.. Sen börjar den roliga undersökningen, det första han gör är att säga till mig att jag MÅSTE sluta röka för det är farligt och inte alls bra... Jo tack, jag vet det. Jag är snart 26 år gammal och tror att jag kan förstå det utan att en läkare säger det till mig..
Sen börjar han knacka mig i ansiktet, ont, inte alls skönt när man har bihåleinflammation. Sen glor han mig i näsan, munnen och till sist i mitt stackars öra.
Och där får jag nästa predikan, jag måste sluta med mitt beroende för tops men om jag ska fortsätta med mitt jävla beroende (hans ord) så skulle jag värma upp topsen med varmt vatten först.. Tackar tackar....

men aja, trumhinnan hade spruckit, eller något sånt. Fick iaf kåvepenin men det var bara för öronen och det skulle jag ha klart för mig (hans ord). Tydligen så får man inte röka som vuxen och man får tydligen inte bli behandlad som vuxen när man går till läkaren.
Nästa gång fortsätter jag nog med vila och alvedon när jag är sjuk istället för att gå till en läkare som svär mer än Gordon Ramsey och som behandlar en som hans 3 åriga dotter.....


Och till alla där ute som känner stora lilla jag ska bara veta att om jag träffar på er de närmaste dagarna så ignorerar jag er inte, jag kanske bara inte hör er.. Knacka mig på höger axel och prata i mitt högra öra....


Nu ska jag gå ut på balkongen och röka..............


Kommentarer
Postat av: anna

men vilken doktor då hehe.. lite roligt va de ju måste ja säga :) hoppas du blir helt bra snart! kram

2008-04-06 @ 09:46:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0