Gott nytt år... snart!

Nu är det snart dags o fira in det nya året. Kul tycker många men inte alla..

Så hur har då det här året varit?
Upp o ner, jag förlovade mig, min älskling flyttade hit, vi skaffade katter och vi har försökt o få alla saker o funka.
Vi har även varit med om ett missfall och nu så väntar vi tvillingar.
Året som varit har med andra ord varit som jag skrev nyss, upp o ner.. Som det ska vara tycker jag.
Om allt bara skulle flyta på så skulle nog inte allt vara så kul alla dagar. Jag skulle iaf bli lite lagom uttråkad.


Jag hoppas att alla hade en trevlig julhelg för det hade iaf, till viss del.
Natten till julafton så vaknade jag av att sambon var i lillens rum o skrev att han hade kräkts.
Japp, det stämde när jag kom in. Ungen hade chokladkräk över sig o sängen.
Usch vad äkligt, slutade med att jag spydde i en handduk medans sambon sen fick ta hand om allt.
Jag tog med mig lillen in i vår säng så han fick sova där, jag fixade självklart till honom först.
Han hade iaf spytt pga att han hade så hög feber, jättekul.

På julaftonsmorgon så vaknade vi tidigt o lillen var fortfarande varm men inte lika mycket som han varit på natten tack o lov.
Vi fick iaf komma över till min mamma fast lillen var sjuk o väl där så hade vi det jättetrevligt.
Lillen sov när vi andra åt så han ville inte äta något alls på nästan hela dan, han fick i sig lite vatten o välling iaf.
Det roliga var att han blev frisk när tomten kom, han sprang upp o ner o var överlycklig för att han fick så många julklappar. Det var riktigt kul o se, jag njöt i fulla drag..

Sen på annandag jul så kom min svärmor över hit på besök. Var riktigt trevligt, både jag o sambon (självklart) hade saknat henne massor.
Vi åt lite gott och umgicks hela kvällen tills det att vi skulle sova =)
Tyvärr så har vi ingen extra säng så svärmor fick sova i soffan men det tyckte nog lillen var helt okej för när vi väl kom upp på morgonen så låg han i soffan med henne.
Det som var lite trist var att både sambon o lillen hade blivit sjuka igen o så var det juh att svärmor var tvungen att åka hem. Alltid trist när någon måste åka.
Men vi ses snart igen.

Imorgon så ska vi bara ha det mysigt här hemma med lite god mat och snacks =)


Åhh, visst ja. Vi har bestämt oss för att vi inte kan ha kvar vår älskade Bumbi nu när vi ska ha tvillinagr så om någon känner någon som vill ha en 1årig kastrerad perserkatt får jätte gärna höra av sig till oss..

Kram o Gott nytt år....

Kommentarer
Postat av: madde arvidsson

vi kan ha den carola mamma säger det e okej hejdå

2008-12-30 @ 23:55:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0