Jag får men.....

Jag måste erkänna en sak, jag ahr ibland svurit åt min son, men det är inte så ofta..
Det händer mest de dagar då han har hållt mig vaken flera timmar i sträck under natten, vilken mamma skulle inte bli lite trött och helt slut på allt gnäll och tjat. Ibland så känner väl alla föräldrar någon gång att de bara vill ge bort sin unge?

Idag var väl nästan en sån dag, igår vaknade lillen strax efter 22 ( ingen vuxentid för mig o sambon ) och vägrade somna om i sin säng, vid 00.30 så gav jag helt enkelt upp och lät min son somna i vår säng.
Jag kände att jag inte hade nåt val.
Och det är juh självklart att man är helt slut dagen efter?! Var juh dessutom tvungen att gå upp tidigt för att lillen skulle till dagis.
Och jag kan förstå att min sambo är skit trött oxå men jag blev skit sur när han helt plötsligt svor till åt min son och blev riktigt arg.
Men hallå, är det så att jag får men inte han. Han har väl oxå all rätt i världen att bli arg och trött?!?
Men samtidigt så använde han ett ord som jag aldrig skulle kunna använda mot min son, tänker inte ens skriva ner det här.

Och mitt humör bättrades inte på när sambon vägrade att lägga lillen som han lovat så att jag kunde få gå in o duscha i lugn o ro. Jag förväntar mig inte att min sambo ska ta en massa ansvar för ett barn som inte ens är hans men när man har lovat något så har man....

Har jag rätt eller fel?


Nu till en annan helt sjuk sak, igår gick ett par av mina glasögon sönder, grejen som sitter över näsan gick av.. Verkligen av. Som tur var hade jag ett annat par hemma så de fick duga tills jag kom ner till optikern..
Gick ner imorse när de öppnade o frågade vad det skulle kosta o laga dom. Eftersom min garanti gått ur ett år tidigare så skulle det kosta mig runt 800 spänn!!!
Det var bara o kasta dom, jag har för fan inte råd o betala det.
Det som är mest sorgligt är att jag inte ens har betalat färdigt på dom, jag tog dom på avbetalning eftersom soc inte ville hjälpa mig o betala för en sak som jag använder varje dag för att annars så kan jag inte se något alls.
Nu sitter jag här med ett par gamla glasögon i fel styrka o är väldigt förbannad på allt o inget.
Tack o lov att min mamma finns, hon ska hjälpa mig med ett nytt par glasögon, men först så ska jag kolla med soc om de inte kan hjälpa mig den här gången, är juh faktiskt en rätt viktig sak för att jag ska kunna leva normalt..

Nehe nu ska jag sätta mig i soffan brevid en grinig sambo o vara lika grinig tillbaka..
har lust o vräka ur mig samma sak som en komiker en gång ville säga till sin unge,
"sätt dig på den här ditt lilla slem och rotera" och så visar man sitt fina finger........

Kommentarer
Postat av: Sara

Sams nu hoppas jag? Fast måste få påpeka att det inte heter "skit trött" utan skittrött!:P

2008-03-21 @ 13:48:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0