Ögon...

Usch vad trött jag är och klockan är inte ens sju på kvällen, lite jobbigt men inte så konstigt med tanke på hur den här dagen har varit.

Det började med att lillen traskade in till oss i natt och jag fattade först inte vad det var för fel, jag märkte bara att han låg och vred på sig hela tiden och gnällde lite.
Då var det dags o tända lampan, insåg då att hans ögon var helt igensvullna. Han kunde inte öppna ögonen alls och han bara skrek att det gjorde ont..
Till slut så somnade han och sov lite iaf och imorse ringde vi vårdcentralen, medan vi väntade på att de skulle ringa upp så satt min son med mig i soffan hela tiden utan att öppna sina fina ögon. Jag blev riktigt orolig juh, till slut rinde de upp och sa att jag kunde få en tid till 14.15 och då blev jag rätt så arg och sa till dom att jag inte kunde godta en tid så pass sent då klockan bara var 9 på morgonen. Det handlar juh liksom om ett litet barn som inte kan se något. Till slut verkade hon fatta det och gav oss en tid till 10.30.

Men när vi kom dit så visste inte läkaren vad det va så vi fick en remiss till ögon på sjukhuset och det var till klockan 15.00. Väl däruppe så skrek min son hela tiden, både i väntrummet och inne hos läkaren.
Då tyckte läkaren att vi skulle gå ut med lillen så att han fick lugna ner sig och så att. läkaren kunde ta några patienter i mellan.
Då svarade jag rätt så surt att det spelade ingen roll hur länge jag gick ut med honom för han skulle iaf inte lugna ner sig.
Tillslut fick iaf läkaren undersöka honom och då tyckte väl han att det borde bara bero på att min son va förkyld (han blev snorig i natt då det började med ögonen) och att vi skulle bara skölja det med vatten.
Och vi skulle inte koka det först, men hallå jag har alltid fått lära mig att du måste koka vattnet först o låta det svalna. Så det gjorde vi när vi kom hem.

Så idag blev det inget dagis, ingen försäkringskassa och inget föräldramöte på dagis.
Men huvudsaken är att det inte var något jätte problem med lillen och att han snart kommer bli bra igen...

Lillen var juh jättesjuk

Kommentarer
Postat av: anna

nää va ledsen han ser ut på bilden :( stackars han! hoppas deblir bra snart. Tindra har också fått så där ett par gånger alltit i samband med förkylning... tråkigt.

hoppas att allt e bra annars med e :) kraaaam

2008-05-08 @ 22:03:32
Postat av: Sara

Det där e ju ungens studentbild sen.. Helt klart!!!

2008-05-09 @ 14:12:34
Postat av: Sara

Update?

2008-05-10 @ 22:12:06
Postat av: Becca

Oj kan förstå att du blir orolig!!! Skulle ha gått i taket jag med när vårdcentralen håller på så där....Lite borde dom juh fatta!!! Hoppas ni har det bra nu Kram kram

2008-05-14 @ 10:38:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0