Syskon..

Jag älskar mina syskon, varenda en av dom. men när mina två tonårssystrar sätter igång och slåss och bråkar framför min son så vill jag bara klappa till dom.
Jag var juh på den äldstas konfirmation igår(Vi kallar henne N), det var jätte trevligt. Jag träffade min farmor som jag inte sett på länge och hennes väldigt konstiga karl. Lillen blev jättte glad när han fick syn på morfar och det var juh typ första gången=)
Väl inne i kyrkan så sprang min son fram och tillbaka med en av mina systrar i hälarna(vi kan kalla henne S), jag fick för en gångs skull sitta stilla =)
När lillen väl hade lugnat ner sig och mässan börjat så växlade han mellan mig och morfar. Går juh inte att bara sitta på ett ställe liksom =P
Mässan var så himla lång men det fanns vissa glimtar av komedi. Tex när min syster N stod där framme och gjorde en massa skumma miner eller när min son tappade sin oblat i vinet och jag snällt fick fiska upp den. Och ja jag skrattade rätt bra då.
Efter allt det så åkte vi hem till dom för att äta massor med smörgåstårta och chokladtårta, jag var så mätt att jag mådde illa. Det var faktiskt kul att umgås med alla, wille sprang i min lillebrors rum och hämtade bilar och attackerade alla med frågor och bilar..

Och efter ett tag så började flickorna tjafsa om någon och sprang ut i hallen och började slåss inför ögonen på min son, det slutade med att jag fick gå imellan för ingen annan gjorde det.
Men det lugnade ner sig efter ett tag.

Efter ett tag så åkte vi hem, det var väl vid tretiden. Jag var helt slut då, hade juh varit vaken sen fem på morgonen för att lillen kommit upp och väckt mig.
Kan juh säga att jag låg som en zombie i soffan igår kväll =)

Idag så har man följt med sambon på en massa olika saker, en kurs som han måste gå för att få pengar och så arbetsförmedlingen och till sist soc, inte världens roligaste sak o göra men nödvändig.

Lillen och jag gick till öppna förskolan sen på eftermiddagen och där var han busig som aldrig förr. Han körde på en pappa med en dockvagn, kastade en MJUK boll i huvudet på en liten pojke och sprang iväg när vi skulle gå hem.
Jag älskar min lille kille, så lik sin mamma =)

Imorgon skulle vi ha fått hem bumbi men vi fick reda på idag att det inte blir så, vi måste vänta för han är förkyld så han kan inte få sin spruta imorgon. Förhoppningsvis så kanske det blir på fredag, vi hoppas på det iaf.
Och en annan nyhet, på torsdag ska jag på en arbetsintervju =) Hoppas det går bra.

Nu ska jag sätta mig och mobba min sambo lite.. ha det gött

Dålig hårdag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0