Men blä.........

Okej, här har det varit några tuffa dagar nu..
Natten till torsdag så kräktes lillen, inte alls roligt.
Både jag o sambon fick fixa till både honom o hans säng.. suck..
Det hela slutade med att liten skulle sova inne hos oss, vi gick o la oss strax efter 01.00 och då hade grannen en massa folk över. De lyssnade på musik o pratade väldigt högt. Kan folk inte använda huvudet eller? Vem fan sitter o för liv runt 01.00 - 02.00 en onsdags natt?
Efter ett tag tröttnade sambon o började banka i väggen, det tog ett tag men sen blev de tysta.
Antar att de fattade att grannarna var trött på att de förde en massa liv.
Efter det somnade vi alla, varma, trötta och utmattade.
Men kunde jag sova?!? Neeee, jag hade det trångt på min sida av sängen då lillen skulle ligga så nära mig som möjligt o så har jag juh  min mage som bara var i vägen.
Spelade ingen roll hur jag låg, blev aldrig riktigt bekvämt...
Sen på torsdagen så var det inget fel på liten alls, lite lös i magen kanske men det brukar han vara rätt ofta...

Vi var iaf på kontroll hos barnmorskan i torsdags oxå o allt såg bara fint ut.
De lever loppan där inne och Lillen tyckte det var kul o få höra på hjärtljuden igen.
Vi kommer antagligen få gå på föräldragrupp/tvillinggrupp i mars o det lär juh behövas då barnmorskan sa att våra små antagligen kommer ploppa ut i slutet av mars men vi ska iaf ha en väska packad redan nu ifall något händer.

Okej, men iaf. På torsdags natten sen så kom liten in till oss runt 24.00 o han ville så klart ligga inne hos oss.
Jag försökte ha honom i vår säng iaf i en och en halv timme men det gick bara inte, varken han eller jag kunde somna om så tillslut fick han lägga sig i sin säng. Bytte blöja på honom o så fick han sin tröst välling. Jag gick o satte mig framför tv:n ett tag bara för att vara säker på att han somnade rätt snabbt o det gjorde han.
Vid då halv tre så fick jag äntligen gå o lägga mig, och hela familjen sov till nio idag.
Idag har det inte varit nå fel på lillen alls förutom att hans humör gått upp o ner. Vi har bråkat flera gånger idag, varför vet jag inte.
När det har hänt iaf så går han o kramas med sambon o det kan man juh förstå..
Usch vad det kan vara jobbigt med treårs trots ibland =)
Lär få ännu mer o göra sen när tvillingarna kommer.

Nehe, om man nu ska gå o lägga sig o sen får vi se imorgon om man orkar ta sig till babyproffsen en sväng... Det visar sig..

Kram på er alla...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0