Trött... som vanligt

Här har man varit trött som vanligt nästan hela dagen. Ungarna sov inte så bra på natten så det blev inte många timmars sömn. Visst, man blir som ett nervvrak men man måste försöka hålla humöret uppe..
Patrik fick iaf sova på dan idag men som vanligt så fick jag vara vaken eftersom Wille inte sov.. Men lagom tills att Patrik skulle upp o laga mat så somnade Wille o då var det försent för mig att ta en lur.
Jag får hoppas på att jag får sova lite nu i natt..

Idag har vi iaf inte gjort mycket, vi skulle ha träffat en kompis o hennes ungar 10 i morse men tack o lov så hade hennes ungar oxå sovit väldigt konstigt så det blev inte av. Vi får ta det en annan dag.
Men men, när vi tillslut kommit i gång här hemma så tog vi ungarna i varsin bärsele o Wille i handen o gick till hemköp för o handla hem lite. Blev lite smått o gott.
Patrik skulle så klart ha cola, fan han är ju beroende.
Jag o Wille dricker helst vatten eller saft om jag ska vara ärlig.

Åhh, måste ju berätta vad Patrik gjorde häromdagen när jag låg däckat här hemma (hade problem med magmunnen).
Jag låg o vilade när Patrik helt plötsligt kommer ut ur Willes rum o säger att jag ska få se en fin kille nu..
Åhh fan vad bra tänkte jag, nu har han klippt en mohawk på min fina kille.

Aaaaaarrrghhh, jag blev så chockad att jag började gråta när jag såg min lilla kille.
Patrik hade nästan rakad bort allt hår, bara lämnat en liten plätt med har mitt på. O det va skitkort det med..
Fan vad arg jag blev, vi ska ju ha dop om typ 1 vecka o min son såg ut som en militär.
Han har aldrig haft så kort hår, han föddes ju med långt till o med.
Fy vad arg jag va, o det fick patrik verkligen veta.
Jag sa till patrik att wille skulle ha en mohawk o då har han mage o säga att det har han aldrig hört mig säga..
Ne ne, jag har bara sagt det varje dag i typ 1 månad, Pucko....
Aja, dan efter det så stack jag o Wille ner på stan för o köpa en hatt till honom. Jag ville ha en schysst svart fin hatt men inte fan hittade jag någon i hans storlek.. Så det blev en grå gubbkeps tillslut, det får duga.

Idag passade jag iaf på o fixa till det lilla håret han har så nu ser det lite bättre ut tack o lov.
Men nu har vi en ny regel här hemma o den är : Patrik får inte komma nära någon familjemedlems hår utom sitt eget...
Bra regel va?!?!


Hmm sitter o funderar på vad som händer i helgen. Vet inte om det va nu i helgen som Milla kommer hem o då pratade vi om att de kanske skulle komma förbi på lördagen men vi får väl se hur det blir.. Annars så kanske vi traskar över till kusin en sväng.
Har ju sagt det så länge nu att det faktiskt måste bli av nu.


Men hoppsan vad klockan tickar på.. Tiden går fort när man har kul..
Sitter o kollar på Independence Day oxå för typ 300 gången..
Man kanske skulle ta o försöka sova oxå....


Ungefär så här såg Wille ut men håret gick ner mycket längre på sidorna.. Såg förjävligt ut.....
Nu ser det lite mer ut som herr Orlandos frilla, slutar på bakhuvudet med att det går ihop o inte som en jäkla frykant som Patrik gjort...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0