Besviken

Jag ljög för min mamma nyss. Varför ska jag alltid hålla god min när det gäller henne o vissa saker som hon gör?

Så här va det, här om dagen så frågade mamma om Wille kunde få följa med till Tom Tits på onsdag (imorgon) om det visade sig om de skulle åka.. Visst tyckte vi, det skulle ju han tycka är skit kul.
O nu i flera dagar har hon pratat om det, att hon skulle fixa åksjuketabletter m.m. bara jag kollade priser osv.

O så nu ikväll när jag satt o kollade priser o ringde henne så sa hon följande:
Är det okej om vi åker till sagostigen med Wille istället. Det blir inte imorgon men en annan dag nu i veckan.
Visst inga problem tyckte jag.
Mamma: Jo för vi tror att han är lite för liten för Tom Tits så vi åker dit med Linus o hans kompis Robin.
Jaha, okej. Ska ni ha mitt rabatt kort iaf?
Mamma: Ja det kan vi, men du blir inte besviken va? Jag tänkte oxå ha honom nästa vecka lite så han får bada.
Nej då det är ingen fara, han får åka nästa år istället..

O när jag sa den sista meningen så kände jag mig helt plötsligt jätteledsen för jag visste ju att han hade tyckt det var jättekul o få följa med. De har ju det där med vatten o det skulle han ju ha älskat men jag vågade inte säga det till min mamma.
Läste på deras hemsida att det finns ju en del saker för sådana här små så varför inte låta honom följa med o prova om han gillar det iaf.
Det konstiga är oxå att min mamma satt igår o sa att hon känner sig som en dålig mormor för att hon inte har tid med Wille o pojkarna o så gör de så här. Hon har pratat om Tom Tits i flera dagar o så dan innan så ändrar de sig o drar tillbaka Willes inbjudan.

Är faktiskt lite ledsen. Vet inte varför men jag tror det är för att jag inte kan göra så mycket med Wille just nu så jag såg fram emot det här å hans vägnar.

Min lilla kille blir utesluten för att han är liten.. Surt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0