Katten skvätte

Men Usch.

Igår kväll när lillen skulle gå o lägga sig upptäckte jag till min förskräckelse att en av katterna kissat i hans säng, fy vad äckligt. Det var bara o riva bort alla sängkläder, plus madressen och in med allt i badrummet. En del hamnade direkt i tvättmaskinen och madrassen hamnade under duschen. Som tur var så hade jag en extra madrass till lillens säng så det var bara att bädda rent med den så att han kunde få sova.

Tror nog att det kan vara hankatten som har gått o skvättit lite, dags för kastrering kanske...

 

Dagis.

Idag när jag lämnade min lille knott på dagis så blev han jätteledsen, han har juh börjat på en annan avdelning för större barn så han känner sig inte riktigt hemma än. Problemet idag var bara att han sa att han var rädd, man vill verkligen inte lämna sitt barn när han säger något sådant och sitter i din famn och gråter. Men jag hade juh inget val. Pratade iaf med förskolelärarna om att han sagt så och undrade om det är så att de större barnen fortfarande går på honom och slår honom. Men neej, det visste de inget om, saken är bara den att förra veckan när sambon va med lillen till dagis så var det några större barn som slog och knuffade min lille kille. Men de skulle iaf kolla upp det med de andra som jobbar där. Men fortsätter han säga att han är rädd så vet jag inte vad jag ska göra.. Lillpluppen =(

 

Hemhandling.

 Igår handlade vi hem MAT, hade verkligen börjat sina här hemma så det behövdes. Nu hoppas jag bara att vi klarar oss till den 25:e då det dimper in mer pengar. Jaa, det kommer inte så mycket men det är iaf något. Önskar väldigt ofta att man kunde få vinna lite pengar eller att en snäll miljonär kunde skänka en några tusen så att man bara hade lite mer o röra sig med. Måste tex redan nu börja planera julafton och vilka som ska ha julklappar och sånt. Önskar att jag hade ett jobb oxå, har juh definitivt inte valt att gå arbetslös, det har andra valt åt mig.

 

Nu ska jag ta det lite lugnt innan dagen varvar upp igen....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0