trötta mammor o barnskrik

Okej, jag är själv mamma men ibland kan allt detta skrik på ungar göra mig tokig. De gnäller o grinar o skriker. Min son oxå. Vissa mammor verkar ha världens lugn medans en annan bara vill krypa ner under ett täcke o försvinna ett tag när barnet/barnen sätter igång.

Jag var på öppna förskolan idag så att lillen fick leka av sig lite, han går juh ändå bara 15 timmar på dagis så ibland behövs det mer för att trötta ut honom.
Men iaf, vi var de första som kom, det var lugnt o skönt. Bara en mamma till där med sina två små döttrar.
Men helt plötsligt förändrades den lugna tillvaron till gap o skrik när det dimper in minst 20 ungar till och då lika mycket mammor o pappor.
Just vid det tillfället kände jag mig väldigt trött och långt långt där inne min hjärna började jag ifrågasätta om jag verkligen vill ha fler barn.
 Vill jag det?
Så klart att jag vill men då vill jag ha rätt så lugna barn eller att min sambo får dra det tyngsta lasset med besök på öppna förskolor och liknande.
Neee, nu ljuger jag. Jag vill nog ändå ha allt det där jobbiga oxå. Får köpa öronproppar och då kan jag bara sitta o le o njuta av tillvaron precis som den är...


Kommentarer
Postat av: anna

HAHAHAHA mm visst e de jobbigt =P fast ändå vill man ha fler hehe... :) ha de fint!!!

2008-08-18 @ 22:23:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0