Grannar!

Alla har vi juh grannar på ett eller annat sätt, vissa som jag bor vägg i vägg med sina grannar medans andra kanske har flera mil till sina.
Ärligt talat så ver jag inte vad jag skulle trivas bäst med, jag trivs med den gemenskapen man kan få med sina grannar i hyreshus och liknande men jag kan tänka mig att det även kan vara superskönt o ha det lite mer privat och slippa bli störd av sina grannar vid en massa olika tillfällen.

Jag trivs jättebra med hur jag har det nu, jag bor i min hyreslägenhet och har en massa superbra grannar, alla utom en. Och tyvärr så bor hon vägg i vägg, hon kan inte vara så gammal. Runt 20 kanske och hon älskar att ha fest nästan varannan helg om inte mer. Hon hade fest nu i lördags och det var ett jävla liv fram till nästan halv ett på natten. Det är inte kul att ligga i sin säng och kunna sjunga med i en massa olika låtar och dessutom höra vad alla snackar om eftersom de skriker.
Det som var lite tråkigt är att någon av hennes gäster var på lillens vagn och nu funkar inte fjädringen som den ska, när vi försökte prata med henne dagen efter så vägrade hon öppna dörren fast vi visste att hon var hemma. Det slutade med att vi fick skriva ett brev och i det så stod det bland annat att det blir juh självklart hon som blir ansvarig om inte någon av hennes kompisar träder fram och säger att de gjorde det. Och ja, vi hotade med en anmälan.

Hon kom över med sin pappa för hon vågade inte komma över själv och diskutera det som vuxna människor, både jag o sambon hade sagt att det var kugnt så länge vi fick en ursäkt och hjälp med att fixa vagnen men inte ens det har vi fått. Det är lite tråkigt men nu så ska vi inte längre vara snälla mot henne när hon har fest, håller det på längre än till iaf 23 så blir det klagomål på det och det tror jag nog de flesta andra grannar här kan hålla med om. Det bor några äldre här och några barnfamiljer och alla är de trötta på det här jäkla festandet hela tiden. Det går inte o ursäkta bort det längre, det har gått för lång. Man kan juh inte ens fungera normalt i sin egen lägenhet när hon har fest.
Ja jag är sur, iaf lite..


Kommentarer
Postat av: sussie

fasen vad tråkigt med såna grannar. Ni gör dock helt rätt som ringer och klagar framöver, ge henne allt vad ni orkar ;)

2008-05-20 @ 23:32:47
Postat av: Sara

U go giiiirl!!!



Förresten..supernajs att ha dig här igår.. välkommen tillbaka!

2008-05-21 @ 07:47:53
Postat av: Anonym

usch! synd de där.. tror inte hemförsäkring täcker heller eftersom den stod i trappen vilekn dem egentligen inte får göra :( synd.. ja skule ha knackat på igen o igen o igen.. ja du hajjar :P

2008-05-22 @ 06:00:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0