Segt!

Men herregud vad tråkigt man kan ha då.
Jag sitter här vid datorn medan Patrik tittar på ännu en av sina skit filmer. Men det e ju som det brukar vara.
Idag har vi varit ute i det kalla blåsiga Eskilstuna. Måste man så måste man.
Vi var nere på försäkringskassan o det var ju ett riktigt nöje...
Skulle söka fler föräldradagar och bostadsbidrag. Vi får hoppas att de får det rätt den här gången.
Det roliga var ju att vi var nere förra veckan och då fick vi ingen hjälp utav kärringen i kassan. Vi skulle bara få pappar hemskickade som vi skulle fylla i o vi fattade noll. Nu när papprena kom hem så gick vi ner igen för att försöka få hjälp.
Och nog faaan fick vi hjälp altid, utav 5 stycken som jobbade där för de verkade fatta lika mycket noll som vi gjorde och kunde inte förstå varför kärringen hade skickat hem oss förra veckan utan att hjälpa oss.
Men efter en timme av dividerande och annat så blev det rätt till slut.
Tackar för det...

Men attans vad kallt det va, Twinswen gillade inte att det blåste som det gjorde o det kan jag förstå. Inte ens jag gillade att det blåste. Snön o kylan har jag inget emot, men det kan väl ge fan i o blåsa =)

Aja efter den lilla trippen så kämpade vi oss hem till gammelmormor på en varm kopp te o lite annat gott. Det behövdes verkligen. Och där var ju allt som vanligt, lite gnäll men det var inte så farligt.
Men där i värmen kunde man ju inte stanna för evigt utan vi var ju tvugna o gå o hämta lille Wille på dagis oxå.
var ju hans sista dag idag innan jullovet. Så nu fick man med sig lite av hans julpyssel hem.. Ser alltid fram emot o få se vad han har gjort för fint på dagis =)

Aja nu är han iaf ledig tills i januari och det kan vara rätt skönt o få slippa gå upp tidigt med honom till dagis.

Imorgon ska jag ner på stan för att köpa de sista julklapparna, en till Linus, Wille och så tvillingarna så klart. Jag ska vara nere till 10 och stå o hänga på låset =P
Jag har ju andra planer imorgon oxå, ska träffa Anna kvart i tolv o sen gör vi sällis hem till mig för lite värmande drycker (kaffe o te)

På söndag är det tänkt att jag och en vän ska åka på modell för en dag men som det ser ut nu så kommer jag få åka själv, sådär lagom kul... Men men...

Kram på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0