Manligt?

Vad är manligt? Satt ochfunderade på det lite idag och blev väldigt nyfiken på vad människor anser vara manligt. Brandmän är manliga tycker jag och de flesta hantverkare som snickare, elektriker m.m. men vad tycker kanske killar själva är manligt?
Man får ofta en bild framför sig när tex en kille kommer med en ny tatuering och polarna utbrister "fan vad snygg, riktigt manligt" kanske bara är jag som vill att de gör så, jag vet inte.. Men om det är så med tatueringar då är jag manligare än min sambo eftersom jag har fyra och han ingen.
Men tack och lov för att jag iaf är kvinnligare än vad han är..

Men nog om mina konstiga funderingar nu.
jag köpte nya skor åt lillen igår, de var jättetuffa. Tyvärr så visade det sig att efter att han provat dom hemma och så, så fick han riktigt rejäla skavsår på tårna. Det var bara att promenera ner på stan idag och byta, hittade ett par som var lika tuffa, lite dyrare dock, och väldigt sköna. Han vill knappt ta av dom..

Kollade även hur mycket pengar han hade i sin sparbössa idag och det var nästan hela 300 kronor, vi har kommit en bra bit på vägen till hans nya cykel. japp, vi har börjat spara till en liten bike till lillen. kan nog vara kul för honom nu i sommar. Som tur är så har den ett handtag där bak som jag eller sambon kan hålla i när vi är ute så att han inte sticker sin väg..

Lite uppdatering om mitt öra då, jo den börjar bli bättre men det tjuter och har sig hela tiden och hörseln har inte riktigt kommit tillbaka än. Men jag överlever, kan va rätt skönt i mellanåt att inte höra allt, speciellt när lillen skriker och har sig.
Jag undrar om det är okej o glömma lillen på dagis nån dag. Skulle nog inte tro det men jag vill vara barnledig. Är så trött nu, vill kunna mysa med sambon i lugn och ro och kanske kunna plocka här hemma utan att ha en unge som vägrar släppa  mina ben...

Jag vet, jag låter som en jätte dålig mamma men det är jag inte.. Bara en trött en......


Kommentarer
Postat av: anna

hehe mm cykel e kul :) tindra har en trehjuling med handtag på.. men tro mej.. handtaget tar du bort fortare än kvickt! HAHAHA för dom drar snabbare än vad man orkar springa hehe

2008-04-07 @ 18:27:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0