Snurra......

Jaha, vår dag startade lite väl sent här idag, vi vaknade 10.30. Och det är inte speciellt normalt med en tvååring i hushållet, tror inte att han mår riktigt bra för så länge har han inte sovit sen han var sjuk sist.
Men det är klart att man var glad iaf, inte varje dag man får sova så länge.

Seg som ett troll satte man sig i soffan och tittade på hygglistans hjältar, man blev inte speciellt piggare av det. Glada färger och jobbiga figurer som sjunger i tid och otid. Min son var lycklig iaf..
jag tröttnade iaf efter ett tag och gjorde en revolt i form av att sätta på tv-spelet, min son var fortfarande lycklig. Min sambo satt bara och skrattade åt mina ynkliga försök att slå alla hans rekord, jag är iaf bättre än honom på guitar hero så han kan hoppa upp och snurra på lyktstolpen utanför.

Till slut kallade iaf förälder klockan och jag insåg att det var dags för en lekstund utomhus så vi knallade iväg till Rothoffsparken och lekte av oss.
Självklart så var det väldigt upplyftande och på hemvägen gjorde vi ett stopp på Ica för arr köpa kanelen till gröten som alla vägrar äta.
Och så hyrde vi en film i samma veva, det blick Shrek 3. Vi satt alla och kollade på den när vi kom hem, Lillen kollade kanske på hälften sen så somnade han i sambons knä och snarkade nöjt medan vi vuxna satt och snällt kollade färdigt på filmen.. Man blir nog aldrig riktigt vuxen....

jag funderar nästan på att starta en städ tävling mellan mig och sambon här hemma för att sporra honom att städa ordentligt. Städa och sen ta bilder föt att lägga ut här på bloggen och så får ni läsare bestämma vem som har gjort det bästa jobbet. kanske kan funka, vem vet. Jag är iaf trött på att städa efter att sambon har städat iaf.

Nu ska jag bli som en slö blobb och sätta mig och mysa med lillen, har städat köket så det tycker jag att jag är värd =)

Kommentarer
Postat av: Sara

"det blick Shrek 3" ...BLICK??Wtf..blev menade du eller?

2008-04-06 @ 23:08:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0