Störd?

Ja, man kan lungt säga att jag känner mig grymt störd just nu.. Hur kul är det en lördagskväll med familjen, tv och gott o äta när man plötsligt hör hur grannen och minst 20 av deras vänner kör igång med allsång till Bryan Adams? Det är störande och jobbigt när det är typ fjärde helgen i rad, tror dessutom att det var en onsdag oxå för lite över en vecka sen. Jag hatar mina grannar mellan varven, iaf de mitt emot mig. De saknar all respekt för alla som bor i huset och de har en hemsk musik smak. HATA.....
Det är många gånger som jag undrar hur de kommer reagera den dagen då de har en familj och deras grannar spelar musik hela nätterna?! Hoppas de råkar ut för riktiga skit grannar, precis som de är just nu. mohahahahaha.
Ja jag känner mig störd. Och det har jag all rätt o göra, muppar.......

Satt o tittade i tv tablån här för ett tag sen och insåg att sverige har en massa skit program, inget som riktigt lockar om man säger så. Jag saknar gamla program som "Gäster med gester" och kanske till och med "Söndagsöppet". kanske ni till och med kommer ihåg Lotta Engbergs serie "Kär och Galen"..
Nostalgi =) och det gör mig lycklig, känner hur stördheten försvinner mer och mer när nostalgi trippen sätter in...

Men alltså seriöst, har sverige ingen humor? Vi blir fullproppade med en massa dans, mat och sång program hela tiden. Vart försvann alla de program som man kan sitta och skratta åt?
Okej, vissa nya har juh kommit till, typ som "Erik och mackan - Hela och rena", "100 höjdare med Filip och Fredrik", "Parlamentet" och "Extra Extra".
Men samtidigt så kan man juh inte låta bli och sakna "gamla" program. Och så verkar juh inte sverige kunna komma på speciellt nya "egna" program, de flesta har sänts i andra länder innan de kom hit "Idol", "Vem vill bli en miljonär", "Körslaget" och till och med "så ska det låta"
HUr många trodde att det sist nämnda var svenskt? (räcker upp en hand)
Blev sur när jag fick höra att det från början kommer från irland.
Kan vi inte komma på något eget, tack gode gud för svenska humor eliten, de försöker iaf......

Nog om det nu. idag har varit en vanlig dag med en tvååring som svans. Lillen är verkligen jobbig mellan varven men jag älskar honom som tusan iaf.
Sambon blev överlycklig när han insåg att det var fotboll på tv idag, tack för att han finns. Han har fått min kärlek för sport att blossa upp igen.
Min älskade vän i all ära, hon har alltid hållit kärleken för fotboll vid liv hos mig men det har byggts på när sambon kom in i mitt liv. Vi är juh båda djurgårdare så det är toppen...

Var hos en annan nära vän idag, bara jag och lillen då. Tror hon blev lite chockad över att lillen har blivit så förändrad sen sist vi sågs, men men han är två och då ska man vara så trotsig man kan.. Ska nog skicka över honom en helg dit så man får lite lugn o ro här. och så får juh hon och hennes kille känna på hur det är med en trotsig lill-kille under samma tak, he he..

Nu ska jag sätta mig och sjunga med i grannens allsång.. Låter som final countdown, ja ja......

Kommentarer
Postat av: anna

hahahahaha mmm kul me härliga grannar! undra vart alla normla grannar bor?
Hoppas lillen slutar trotsa allt.. Tindra e inne i den perioden o nu kan hon allt själv hehe.. lite kul faktisk. ha de bra vi ses

2008-04-06 @ 09:44:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0