Barnvakt

Söta Lillebror.

Okej, jag har en av världens sötaste bröder. Han kan komma undan med väldigt mycket många gånger då han är sladdisen i familjen. Han är nämligen bara åtta medan jag o min andra bror är 26 och 22.

Men iaf, idag fick jag i uppgift o hämta honom i skolan då min mamma skulle jobba över jätte länge, hon slutade nu vid 20. 

Kände att det var lugnt o hämta honom, sambon o jag skulle juh ändå hämta lillen på dagis vid två så vi passade på o ta en minipromenad innan vi gick till den väldigt livade skolgården.

Och mitt framför oss stod min lillebror o kastade en boll med några kompisar med en sån här ful ishockey hjälm på huvudet, ni vet en sån där som man var tvingad o använda när man åkte skridskor med skolan. Orange var den oxå, fick dock aldrig någon bra förklaring till varför han hade den på sig.Fundersam

 

Efter upphämtningen så travade vi hem, kände mig helt plötsligt som en tvåbarns mamma.

Hemma så försvann ungarna direkt in i lillens rum och skulle titta på film och bygga tågbana.

Tror de tittade på 2 filmer eller mer.

 

Middag.

Japp, vi fick ut dom till middag iaf. Blev inget flashigt men satan vad gott det var. Har inte ätit det sen jag bodde hemma. Jag talar om varma mackor i ugnen, att det kan vara så lätt o glömma något så gott. Konstigt att man glömmer då man alltid på något vänster alltid minns hur god mammas mat är. 

Jag blir fortfarande idag glad när min mamma tycker att jag ska komma o äta mat hos henne, kanske beror det på att man får känna sig som ett barn igen o känna igen alla smaker från förr Flört

 

Lugnt..

Nu är det iaf lugnt här hemma, stoppade lillen i säng för ett litet tag sen och ska snart hänga upp lite tvätt. Tvättmaskinen går flera gånger om dan nu för tydligen så var hela tvättkorgen full när den blev ikopplad.

När jag är klar med allt nödvändigt ont så ska jag sätta mig i soffan o ta det lugnt med en kopp te och kanske kanske en liten liten macka... bara en liten...Oskyldig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0