Lucia o annat mys...

Idag var det lucia firande på dagis. Riktigt kul o se min lilla Wille stå där utklädd till pepparkaksgubbe med overallen innanför. Var ju ett måste då vi var utomhus.
Han såg riktigt rund o god ut och så kunde han ju sjunga riktigt fint oxå. Är riktigt stolt över honom, mammas lilla kille.

Efter den sångstunden blev det en snabbfika på dagisgården innan vi gick hem till min mamma som idag fyllde hela 46 år. Men hon ser inte en dag äldre ut än 35. Hon såg nästan äldre ut vid 35 än vad hon gör idag =)
Hemma hos mamma blev det fika med tårta o annat gott, vi var ett glatt litet gäng där.
Men fy vad livat det blev med en massa vuxna, 2 små bebisar, och två pojkar (en på 4 och en på 9). Lite träning till julafton kanske =P
Våra små vägrade sova något hos mormor så det var bara o stå ut med lite gnäll då o då.
Det som var lite jobbigt med det var att de vaknade runt 8 på morgonen, sov typ mellan 9-10.30 för o sen inte sova förrens vid 14.15 igen o sen vakna typ en kvart senare. Så inte konstigt att de somnade innan 19.00 idag och detsamma gällde faktiskt Wille. Har varit riktigt lugnt o skönt här hemma sen vi kom från mamma/mormor =)

Patrik o jag har suttit o glott på nobelfesten, varför vet jag inte. Vi har väl inget bättre för oss. Orkar inte titta på film och inte på något speciellt på tv heller.. Därför passar just Nobel väldigt bra, man kan slötitta utan att verkligen vara riktigt engagerad. Men det är klart att det är intressant o få veta lite mer om varför folk just har fått priserna i år.
Men jag kan lova att även om jag lyssnar o tittar på vad folk har gjort för genombrott inom medicin, kemi och en massa annat så kommer smarta jag ha glömt bort det imorgon.


Hmm, vad är på tapeten annars då? Jag har mensvärk från helvetet och önskar att jag slapp denna röra varje månad. Iaf tills vi bestämmer oss för o skaffa nästa minsting..
Vet inte om jag skrivit det här men Oliver har ju fått sin första tand så nu väntar vi bara på att en ska ploppa upp i Theos mun oxå =)
Båda småttingarna kryper som tusan, insåg idag att en av de roligaste sakerna att leka med o fara efter är mormors katt.

Hmm, längtar till julafton har jag märkt, inte för min egen skull utan för Willes skull. Han tjatar varje dag om tomten osv. Vi har inte köpt så mycket till honom då ekonomin tryter (som för de flesta i dagens läge) men vi har köpt mycket smått som slime, studslera, lasersvärd, tatueringar, bilar, gosedjur från Ikea (billigt), lite pennor och kritor. Dessutom så lär han nog få lite julklappar från resten av släkten så vi behöver inte oroa oss så mycket =)
Och så fyller ju han snart, hela 4 år blir min lilla kille.. Tänk att han bara var 1½ då jag träffade Patrik. Känns som en evighet sen ju =)
Aja, men iaf. Han fyller som sagt snart o då ska han ju ha paket då oxå =)
Men vad ska vi köpa till honom då? Några förslag?

Nehe, dags o leka lite på facebook..
Hejs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0