10/3-09

Jaha, igår orkade jag bara inte skriva något. Var helt slut o på kvällen så var jag på förlossningen en sväng.
För o göra en lång historia kort så hade jag lite ont osv o de ville kolla så att allt var bra med de små.
Och de var det så klart.. De gjorde CTG och ultraljud. Plus ett vaginalt sådant för o kolla livmodertappen.
Och det var där som det blev struligt, hon som utförde det hela hade väl inte allt för stor koll så hon visste inte riktigt vad hon skulle tycka om min livmodertapp.
Visst det hade förminskat sig eller vad man ska säga så därför fick jag o sambon pallra oss upp dit idag för att tvillingproffset skulle kolla.
Hmm, och självklart så hade den blivit mindre. Sist för runt 2-3 månader sen så var den 33mm och nu så är den bara 18mm.
Jaa och så är jag tydligen öppen 1 centimeter men det är inte så ovanligt om man är omföderska.
Precis som om det ska lugna mig.....

Dessutom så tittade överläkaren på oss o sa att vi INTE kommer gå till v38-40.
Nej det hoppades faktiskt inte jag heller att jag skulle få göra..
Är riktigt tungt nu ju.

O förutom allt det där roliga så har det inte hänt något annat skoj, tiden vill verkligen gå sakta i mellan varven.

Ikväll så ska jag iaf få komma ur lägenheten ett tag o göra något roligare än o springa till barnmorskan o förlossningen. Jag ska till min bror o hans sambo, min lillebror fyller 23år idag.
Fan vad gamla vi alla börjar bli men man är juh inte äldre än vad man känner sig..  Klyschigt värre liksom....


nehe, om man skulle ta o störa sin sambo lite som ligger o sover middag (gubbe) o sen sätta sig o mysa med Wille som för ett tag sen kom från dagis..


Och imorgon så kanske jag skriver en rad efter att vi varit hos barnmorskan =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0